zaterdag 19 april 2014

Nog geen camper maar wel al spullen aangeschaft die ik er nog even moet "aanhangen".

Al 2 weken in huis een complete set zonnepanelen (2 x 100 Watt) met bevestigings spoilers, ja meteen maar goed (en duurder).
Installatie materiaal en lijm, ja dat wordt gelijmd op het dak.

Een Victron regelaar om de accu's  te verwennen tot ze hun buikje vol stroom hebben, dan kunnen wij dat in de avond weer consumeren met de TV en de laptop en wat je al niet verzinnen kan.

woensdag 16 april 2014

Knaus is opgehaald.
APK zat er al op tot 28 april 2015, (ik wist natuurlijk niet dat ie nu verkocht zou worden en dacht, ik doe de APK alvast en verkoopt ook wat gemakkelijker) dat bleek juist te zijn.

In Spanje van onder tot boven in de was gezet, Slim? Toen ik het deed had ik een dagje over en ik val in herhaling, ik had nog geen nieuwe gekocht toen ik er aan begon.

Dus de nieuwe eigenaars waren blij. Ze probeerden nog wel een gasfles en een reservewiel erbij te "troggelen", maar voor mij was de rek eruit. Was al 3000 in prijs gezakt en vond het welletjes.

Dan had ik hem gehouden en was er nog mee naar de Facile en Route bijeenkomst gegaan, nu gaan we beide voor de overnachting tijdens de bijeenkomst in een B&B in de buurt.

maandag 14 april 2014

Invoeren

Mocht je precies willen weten hoe je een nieuwe camper vanuit buitenland (EU-land) naar Nederland wil invoeren, dan kan je jezelf een hoop tijd besparen met uitzoeken. Oftewel, vraag het mij (serieus grapje)

Heb het BTW verhaal met de belastingdienst besproken en als je het weet is het niet moeilijk. Altijd BTW in Nederland betalen (bij nieuw). Over aankoopbedrag.

Keuring is bij de RDW en een particulier moet er met de camper heen. Kontrole chassisnr. en inleveren BPM formulier.

Uitvoeren (inleveren) oude camper stelt helemaal weinig voor (als je het weet). Platen en kenteken inleveren bij de RDW, iets betalen, dacht € 11,70. En dan mag je nog 2 weken met witte nummerplaten (eigen nr) rondrijden.