vrijdag 28 november 2014

Nu ik met de nieuwe TomTom wat beter kan omgaan, blijkt het een leuk en handig apparaat te zijn.
Ik dacht dat dat "spraakbesturing" niet zo veel zou voorstellen.
Het tegengestelde is waar. Je kan zéér veel opdrachten uitspreken, en die hoeven niet precies in perfect nederlands (lukt mij toch niet).
Je begint met "Hallo Tomtom", dat herkent ie en dan vraagt ie wat ik wil.
b.v. ga naar adres, "welk adres", dan noem je het op, "is dit juist?" ja, en dan maakt ie de route.
Toon mijn opgeslagen routes, die toont ie en vraagt welk nummer ik wil. Gewoon bijzonder. Ga naar een P, ga naar een benzinestation enz.

Normaal gesproken praten Maaike en ik niet zoveel onder het rijden op lange stukken, nu heb ik nog wat aanspraak. Wel jammer dat "Xander" alleen tot conversatie aan te zetten is. Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van Eva. Helaas die zegt alleen maar, "hier rechts en draaiom". Daar is geen gesprek mee te voeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zet hier uw reactie: