vrijdag 16 maart 2012

500-600 mtr naar de camperplaats. Verdomme, werd toch pittig zwaar.
We hadden een rugzak mee en zou voor € 5 sinasappelen halen. Ik deed 7 losse euro's in mijn zak. Tijdens de hele plukkerij had ik niet de gelegenheid en kreeg die ook niet om te zeggen dat ik voor € 5 wilde hebben.
Toen alles ingeladen was kon ik alleen nog maar vragen "Hoeveel?"
"€ 7" Pfffffffff.
Voor we ze mee kregen zei hij in het Spaans (wat ik natuurlijk helemaal begrijp), "kom dan krijg je nog wat citroenen gratis mee".
Misschien heb ik een zure kop, zodat ie dacht dat ze wel op z'n plaats waren.
Met name Jany zei:"Neem een paar sinasappelen voor me mee". Kan natuurlijk niet anders als wij zo enthousiast zijn over die dingen. Nu weten we een boer die vlakbij aan het oogsten was. Sinasappelen worden in etappes geoogst. Hij wees ook een stel bomen aan die pas in April "gaar" zijn. Toen ik zei dat ze mee moesten naar Holland werden ze niet meer met de hand van de boom gedraaid, maar met een schaartje geknipt. Dan laat ie er een stukje (dopje-stekje) aan zitten, bederven niet zo snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zet hier uw reactie: